2021-04-23T15:10:30+03:00

זרי השוקולד הם טרנד יחסית חדש, בישראל ובעולם - למיטב הבנתי, לפחות. העניין הוא שהם מייצגים רעיון חדש למתנה שיכול למשוך עיני רבים. עצם זה שכבר קיימת תרבות מבוססת של משלוחי זרי פרחים גם כך, בירושלים, בסביבה ובכלל - מספרת לנו שאנשים כבר מבעוד מועד מכירים את הפונקציה הזאת של לשלוח פרחים לאנשים אחרים - כדי ליידע אותם שאכפת לנו מעניין כזה או אחר שהם חווים. כך שהתשתית למשמעות זאת, ודרך זו של שילוחי מתנות - כבר, למעשה, קיימת, גם כך. התוספת של זרי שוקולד מוסיפה על כך וממשיכה לקיים את העניין ביתר שאת. 

 

הרי זה נחמד ונפלא לקבל זרי פרחים - זה אומר שמישהו חושב עליך. אף מצורפת ברכה לכך וזה עוד משפר את העניין. בין אם יש עניין רומנטי או עניין להביע הערכה לאדם אחר שאנו חווים אותו כיקר לנו במידה כזאת שאנחנו רוצים להביע זאת כדרך משלוחי זרים בירושלים ובכלל - אנחנו מכירים את הפונקציה הזאת וחלקנו כבר ממש ותיקים בה - בעיקר וותיקי מוסדות הנישואין למיניהם שחושבים לציין כך את ימי החגיגה שלהם עם חברתם לקשר. 

 

מה אלו זרי שוקולד ובמה הם ייחודיים?

זרי השוקולד הם החידוש על זרי הפרחים. כמו שניתן לשלוח זרי פרחים לנמענים יקרים לנו מסוימים - כך ניתן לשלוח זרי שוקולד. זה עדיין אומר - הנה, חשבתי עליך. ולא רק זה - הנה, זה גם טעים. את הולכת ליהנות מהזר שלי, אותו שלחתי לך מתוך מחשבה לשמח אותך (בתקווה שכך) - וגם ליהנות מהטעמים שהוא מציע. כן, את יכולה לאכול את הפרחים של המשלוח הזה - ואני מקווה שתעשי זאת - כי את תיהני, כי הוא (למיטב ידיעתי - טעים עד מאוד. אלו הדברים שיכולים להיאמר במשלוחי זרי שוקולד מירושלים, כאלה ואחרים, ובכלל מכל אזור זמין וקיים לכדי כך.

 

כך שזרי השוקולד הם למעשה זרים, שאין בהם פרחים - אלא תערובות שוקולד שונות המיוצבות לתוך צורה מסוימת. זרים שאפשר לטעום ולאכול מהם. מתנה שניתן ליהנות ממנה מחוש פיזיולוגי נוסף - זה של הטעם, כמו גם הריח, הראייה והמישוש. אם בקרוב ימציאו זר שעונה גם על חוש השמיעה - אני אשמח להיות מופתע בנוגע לזה. כרגע - שוקולד בהחלט מכסה בסיסים נוספים כזה קשור לחושים - כי אפשר לחשוב שקיימת מוטיבציה רבה יותר לטעום זרים עשויי שוקולד, מאילו המכילים פרחים מן המשתלה (או מהיכן שהגיעו).

 

כך הייחודיות של זרי השקולד מירושלים, ובכלל, מכל אזור - היא גם היכולת שלהם להתרחב ולהרחיב בנמענים את העונג מן המתנה לחושים נוספים של הנאה - ומערבת גם בכך את חוש הטעם, כמו גם המישוש, הראייה וההרחה. שזה נהדר - חוויה חושית תלת מימדית רבה, ומעמקיה יותר. וכי המתנות הכי טובות הן אלו שאנו הכי נהנים מהם - ומה יכול להיות מהנה יותר מאשר נוכחות ברגע. כאשר, נוכחות ברגע מתאפיינת כחיבור לעצמי, מה שיכול להיראות גם כחיבור לחושים באופן מלא, רב וניואנסי יותר. אני לא אומר שזר שוקולד מירושלים יתמוך מישהו מאיתנו להארה - בכך שיחבר אותו לעצמו, בתוך הרגע - ועם זאת, למה לא בעצם? לפחות במעט. לכל הפחות, זהו קונספט משעשע.

 

ייחודיות נוספת שיש לזר השוקולד היא עצם זה שהוא עשוי שוקולד - ולא פרחים. שוקולד כשלעצמו הוא מתנה - כך שזה כמו לשלב שתי מתנות באחד. שזה נהדר. אתה כל כך חשוב לי, אדם אמר - כך שקניתי לך 2 מתנות בתוך זאת ששלחתי לך כעת. כן, ואתה יכול לאכול אותן - אמר אדם. האדם המדובר זה כל מי ששולח זר שוקולד שכזה ויש לו סגנון מחשבה כמו זה שרשמתי כאן, בפסקה הנ"ל.

 

באילו אריזות זרי שוקולד (מירושלים ובכלל)  מגיעים בה?

בעיקרון, באופן ייחודי - זר שוקולד יכולים להיות שזורים כסל, או זר פירות לכל דבר. ניתן למעשה לשפד צורות שוקולדיות שונות על גבי - כן כן - שיפודים. שיפודי עץ, או חומר מתאים אחר, כל הנראה. והנ"ל יכולים להיות שזורים לכדי זר. הרי זה כבר מקבל צורה הדומה לזו של פרח - עם הגבעול-שיפוד המוארך, ועלי הכותרת בצורתם השוקולדית תהיה אשר תהיה - גם אם לא בצורת עלי כותרת פרחיים. יש דמיון מספק לפרח - כאשר את צורתו ניתן לארוז כזר ופרחים, לו. כך שזרי שוקולד מירושלים ובכלל יכולים לבוא באריזות של פרחים שזורים - שזה יכול להיות זרים או סלים, שזה כבר רעיון שקוסם לי פואטית ביופי שהוא יכול לגלות - באינספור הווריאציות שאינספור עיצובים ומעצבים יכולים לאפשר דרכם.

 

כמו גם - ראיתי דוגמאות רבות שדווקא הולכות על הכיוון היוקרתי ומהודר. עם קופסאות כאלו שמביעות את זה בקול רם - "אני משלוח יוקרתי. אני מיועד לאנשים חושבים. או פשוט לאנשים שאני רוצה שיידעו - שהשקעתי.". 

 

נוסף על כך - זרי שוקולד יכולים להגיע בכלים של ממש - המתווספים למשלוח, או לכל צורה בה הזר מגיע ליעדו. כלים שניתן לשמור לאחר מכן - כך שזכרונות רגעיים של טעם השוקולד הופכים לחומר מוחשי שניתן להשתמש בו שוב ושוב, או להציבו באזור כזה או אחר בחלל המחיה/העבודה/וכו', ולתת לו להזכירנו את טעם האהבה שקיבלנו בעת המשלוח/מתנה הראשוניים. כלים דוגמת ספלים, בקבוקים וכד'.

 

ומה זרי שוקולד מכילים?

ישנם הרבה סוגי שוקולדים שזרי שוקולד מירושלים יכולים להכיל. כאלו עם שקדים, כאלו עם אגוזים. מסוג החלב, מסוג המריר. בצורה של פרלינים, בצורה של דמויות, והדפסות. כך שיש חופשי עיצובי מעניין.

 

לדוגמה, יש ילדים שמעדיפים דמויות כאלה ואחרות - וסוגי השוקולד יכולים לתפוס את צורתם. אפילו ברמת ההדפסה. כך שזה יכול לאפשר טאץ' ייחודי, ומחשבה נוספת של "הא, חשבו עליי כאן, במיוחד. כמה נפלא".

 

בהצלחה בשמחה שאנחנו מבקשים ליצור ליקירנו - דרך זרי שוקולד מירשולים - או/ו בכל דרך וצורה אחרת.